Zayıflama Önerileri ve Diyet Yapanlar İçin Diyet Listesi

Kış ve soğuk günleri anlayışsız de bıraktığımız bu günlerde alelhusus bayanları ancak telaş aldı. Yaz geliyor ve kışın hareketsizlikten dolayı alınan kiloların anlayışsız verilmesi gerekiyor. Başlanan en cimri diyet programları, en cimri spor çalışmaları, pilates dersleri derken hummalı ancak çalışma içre bulur avrat kendini.

Ancak bari bu büyüklüğünde amelî olsa dimdik kilo vermek. Öncelikle çok cimri kuralları olan spor ve diyetlerden uzak kalmanız gerekmektedir. Çünkü, acul kilo kaybının size anlayışsız dönüşü elan acımasız olacaktır. Bu sebepten katı kurallı diyetlerden uzak durun. Antrparantez günce ve haftalık ahenkli spor yapıyorsanız, salon sporları yahut açıkça albeni sporları, vücudunuz amacıyla karbonhidrat almanız gerekir. Beden spor yaparken kullanacağı enerjiyi karbonhidratlardan sağlar ve yağları yarıcı yakımını hızlandıran yine karbonhidratlardır. Eğer ki spor evveliyat müstelzim büyüklüğünde karbonhidrat almazsanız beden bu sefer proteinlerden kullanmaya başlar ve bu da kaslarınızın erimesine sebep olur. Yalnız ilgi edilmesi müstelzim konu akşam ezanı sporu evveliyat öğle yemeğinde aldığınız karbonhidrat besinlerin yağsız ve tuzsuz olması çok önemlidir. Örneğin, spordan en az 3 saat evveliyat tek nefis haşladığınız yağsız makarna yahut ancak apaz pirinçle yağsız yaptığınız pilavda yeterli olacaktır.

Karbonhidratlı yiyecekler; (tahıllar, un ve undan mamul yiyecekler, arık baklagiller, patates, göveri ve meyveler, süt, yoğurt)
Proteinli yiyecekler; (et, yumurta, peynir, süt, yoğurt )
Yağ grubu; (yağ ve et, yumurta, peynir, süt, yoğurt gibi yağ içeren yiyecekler)
Vitamin ve Mineralli yiyecekler; (sebze ve meyveler başta başlamak üzere bütün yiyecekler)
Posalı yiyecekler; (göveri, kâr, tam taneli tahıllar)

Son günlerde yapılan ancak araştırmaya bakarak günde 6 defa adına, günde 3 tam defa yenmesi gerektiğini söylüyor uzmanlar. Bu üç öğünde de posalı yiyeceklere behemehâl yer verilmesi gerektiğini vurguluyorlar. Çünkü posanın faydaları beyninde tokluk hissi vermeside yatmaktadır. Çavdar ekmeği yahut yulaf ekmeğini yemeklerde ince dilimlenmiş ve en aşkın 2 epizot namına tüketilmesi gerektiğinin altını çiziyorlar.

Posanın iki tipi vardır:
1- Suda çözünen çökelti,
2- Suda çözünemeyen çökelti.

Suda çözünemeyen çökelti, bağırsak aktivitelerinin düzene girmesinde yardımcı olur. Buğday kepeği bu çeşit ancak posadır. Suda çözünen çökelti ise aşkın miktarda tüketildiğinde kan kolesterin düzeylerini düşürür, kan şekeri kontrolünü sağlar. Yulaf bu çeşit çökelti amacıyla iyi ancak örnektir. Ancak günde averaj namına 20-35 gram çökelti tüketilmesi gerekir.

Beslenme planınızda çökelti içeriğini yükseltmek amacıyla beyaz zehir ekmek adına çavdar ekmeği yahut yulaf ekmeği, düğü adına bulgur, kâr suyu adına kâr tüketiniz. Kabuğu ile yenilebilen meyvelerin kabuğunu soymadan yiyiniz. Öğünlerde göveri ve salata yemeyi ihmal etmeyiniz. Arık baklagilleri ise sık sık tüketiniz. Antrparantez salatayı anne yemeğiniz haline getirmeye dikkat gösterin.

Egzersiz ve hareketlerinizi arttırmaya dikkat gözen gösterin. Spor yapmaya vaktiniz yoksa kendinize kavait koyun. Makine ya da otobüs ile gittiğiniz işinize en az 1 durak antrparantez 2 durak evveliyat inip yürüyün. Dönüşte de ayrımsız şekilde yapın. Gideceğiniz ancak yere motorlu araç kullanmadan gitmeye çalışın ve yürüyün. Adamakıllı havaları behemehâl değerlendirin ve çocuğunuz varsa çocuklarınız ile bu arada ve ya yalnız hariç yürüyüşlerine çıkın Temiz albeni ile yürüyüşün sizi elan zinde hissettirdiğini göreceksiniz.

Soğuk eyyam ise evde behemehâl en az 15 dakikanızı ayırın ufak egzersizler yapmaya çalışın. Antrparantez evinize alacağınız kardiyo fitness aletleri ya da yoga pilates idman ekipmanları ile ahenkli ve dizgeli ancak şekilde spor yapabilirsiniz. Ayrıntı araştırı içinse tagaddi diyet kitapları ile düşkünlük ettiğiniz konuları öğrenebilirsiniz.

Salon sporları yapıyorsanız da yapmış olduğunuz spordan sonra saati de göz uğrunda bulundurarak spordan sonra ancak salata ya da yağsız ton balığı yiyin ki beden direnciniz düşmesin. Sakın kâr yemeyin. Meyvenin içre kâin meyve şekeri şekeri karaciğer yağlanmasına sebep olur. Aşırı kâr tüketiminin önüne geçin.

Başbakan dedi ki; “Rakı içmeyin, üzüm yiyin”. Bu sözlerin üzerine;

Prof. Dr. Kenan Demirkol: Meyvenin de dahası içindeki meyve şekeri yüzünden en az alkolün dahası büyüklüğünde zararlı! İçki şişede durduğu gibi durmaz, bunu içen de bilir, içmeyen de… İşte bu yüzden üzüm, rakıdan tehlikeli. Çünkü; kimesne bilmez ki üzüm de salkımda durduğu gibi durmaz, biraz aşkın kaçırdınız mı; sağlığınızı bozar, mesela huy sertliğine yol açar.

Diyelim ki ancak restorana gittik ve Başbakan’ın önerdiği gibi bonfilenin yanında ancak kadeh bade adına, ancak boduç dinç sıkılmış portakal suyu içtik. Ancak boduç portakal suyunda yaklaşık namına 30 gram meyve şekeri, yani kâr şekeri var. 15 gramdan aşkın alınan meyve şekeri ise, trigliserite, yani yağa dönüşür. Bu hem karaciğer yağlanmasına, hem huy sertliğine, hem de vücudumuzun yağlanmasına yol açar. Yani şarapta kalalım! Çünkü; bade huy sertliğine ve kansere karşı koruyucudur.

İşte bu yüzden yediğiniz meyvelere ilgi edin ve aşırıya hiçbir ahit kaçmayın. Kâr, et, göveri ve içeceklerin azık tablolarını aşağıda bulabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s